To, czy zasadne będzie zakładanie profilu na mediach społecznościowych, jest naturalnie pytaniem retorycznym. Trudno sobie wyobrazić obecnie funkcjonowanie nie tylko w biznesie, ale w przestrzeni prywatnej, jeżeli nie mamy konta na Facebooku, Instagramie albo Twitterze. Warto jednak zastanowić się nad tym, jakie szczególne korzyści możemy wyciągnąć z faktu obecności w tych mediach?
Bycie istotą społeczną to obecność w sieci
W ciągu ostatnich dekad społeczeństwo zmieniło się bardzo głównie za sprawą obecności w naszym codziennym życiu internetu. Innowacyjne technologie rozwijają się w tempie zawrotnym. Nikt nie jest w zasadzie w stanie przewidzieć tego nie tylko, co czekać nas będzie w tej branży w następnej dekadzie, ale nawet w przyszłym roku. Zauważmy jednak, że nie tylko globalna sieć bardzo odmieniła naszą codzienną egzystencję. Ogromną rolę odgrywają w naszym życiu media społecznościowe nawet wtedy, gdy nie do końca zdajemy sobie z tego sprawę.
Zobacz też: Nauka angielskiego online
Serwisy społecznościowe zawładnęły po prostu naszymi umysłami i emocjami. Pojawienie się takiej oferty było zresztą odpowiedzią na immanentne ludzkiej psychice potrzeby kontaktu z innymi osobami. Jak sama nazwa wskazuje, media społecznościowe pozwalają nam kontaktować się z innymi. Nie będzie też za mną przesadą stwierdzenie, że obecnie kontakt społeczny rozumiemy głównie właśnie poprzez to, że bardzo szybko kontaktujemy się z innymi użytkownikami Internetu, a służą nam do tego takie serwisy jak Facebook albo w Instagram. Informacje w ten sposób przekazywane dotyczą każdej dziedziny naszego życia.
Profil w sieci pozwala być bliżej innych?
Gdy mówimy, że zdecydujemy się na założenie profilu na Facebooku albo Instagramie możemy mieć poczucie większej bliskości z innymi osobami. Chodzi o to, że możemy wymieniać opinie ze znajomymi lub członkami rodziny. W każdym momencie poprzez telefon komórkowy, gdzie zainstalowana jest aplikacja, możemy się kogoś poradzić nawet w przypadku bardzo poważnych problemów osobistych. Od ręki możemy skonsultować jakiś interesujący przepis kulinarny albo dowiedzieć się, czy warto posłać dziecko do tego albo innego przedszkola. Natychmiast pod naszym postem może się pojawić kilkanaście lub kilkadziesiąt różnych opinii, alternatywnych propozycji albo komentarzy.
Serwisy społecznościowe– idealne wsparcie biznesowe?
Nie zapominajmy o tym, że wszystkie firmy bez względu na to, w jakiej branży działają, mają obecnie profile w mediach społecznościowych. Warto więc założyć konto w tych serwisach najbardziej popularnych z uwagi na to, że szybciej możemy dotrzeć do klientów lub kontrahentów i po prostu zaprezentować się jako wartościowi pracownicy. Zauważmy, że w dobie dzisiejszej każdy pracodawca obowiązkowo wręcz musi najpierw wgooglować kandydata. Automatycznie rekruterzy szukają profili takich osób w mediach społecznościowych, aby poznać zainteresowania kandydata na stanowisko pracy lub przeczytać informacje publikowane na profilu, co świadczy o kompetencjach. Tak więc warto postarać się o stworzenie profilu w tych mediach. Trzeba to jednak robić z głową, bo to, jak stworzymy nasz wizerunek, będzie dużo o nas mówić.
Autor: Bartosz Wójcik
Oczywiście ze tak bo trzeba się promować wszędzie
I tak wszystko teraz już ucieka do tiktoka