Sztuczna inteligencja, prawdziwa pomoc – rola AI we wspieraniu decyzji biznesowych

Automatyzacja i optymalizacja biznesu to niezbędne działania, które pozwalają firmom na rozwój, zysk i zdobycie nowych Klientów. Podejmowanie świadomych, a przede wszystkim korzystnych decyzji biznesowych nie jest łatwe, lecz obecnie przedsiębiorcy mogą skorzystać ze wsparcia, które oferuje im technologia. Dzięki najnowocześniejszym narzędziom, firmy mają szansę na osiągnięcie znaczącej przewagi konkurencyjnej, a obecnie najlepszym sposobem, aby to zrobić, jest inwestycja w sztuczną inteligencję.

(A)naliza (I)nformacji

Jednym z najważniejszych obszarów, w którym asystent AI wspiera przedsiębiorców, jest analiza danych. Dzisiejsze firmy generują ogromne ilości cennych informacji na temat rynku, Klientów czy wewnętrznych procesów biznesowych. Człowiek i tradycyjne metody analizy często nie są w stanie poradzić sobie z tak dużymi wolumenami. Sztuczna inteligencja, zwłaszcza w formie algorytmów uczenia maszynowego, potrafi przetwarzać i analizować te dane w czasie rzeczywistym, wyciągając z nich wnioski, które mogą pomóc przedsiębiorcom w podejmowaniu trafnych decyzji.

Przykładem jest usługa BI Point od Comarch. To funkcja, która przy wsparciu AI analizuje i błyskawicznie generuje raporty biznesowe. Dzięki BI Point przedsiębiorca może porównać dane sprzedażowe, marketingowe czy statystyki publiczne, w formie wygodnej wizualizacji, co pozwala oszczędzać czas i ułatwić cały proces, pozostawiając przestrzeń na podjęcie najlepszej decyzji biznesowej.

Inteligentny marketing

Kolejnym istotnym obszarem, w którym AI wspiera przedsiębiorców, jest personalizacja ofert oraz strategii marketingowych. Dzięki analizie danych na temat zachowań Klientów, sztuczna inteligencja jest w stanie tworzyć spersonalizowane oferty, które lepiej odpowiadają na potrzeby i oczekiwania odbiorców. To z kolei ułatwia podjęcie decyzji marketingowych, oddziałuje pozytywnie na ich skuteczność, poprawia relację między sprzedawcą, a kupującym i zwiększa zadowolenie Klientów. Zaawansowane algorytmy potrafią segmentować Klientów na podstawie ich preferencji, historii zakupów czy aktywności w sieci, umożliwiając precyzyjne targetowanie kampanii reklamowych. W efekcie, przedsiębiorcy mogą łatwiej podejmować decyzje o skuteczniej alokacji swoich zasobów na działania, które przyniosą największy zwrot z inwestycji.

Comarch już dzisiaj posiada takie rozwiązania w marketingu i sprzedaży. Comarch POS wyposażony w funkcję Offer Personalization pozwala odnaleźć wzory w koszykach zakupowych Klientów i oferować produkty zgodne z ich preferencjami, a funkcjonalność Sentiment Classification umożliwia szybkie zapoznanie się z opiniami Klientów publikowanych za pośrednictwem mediów społecznościowych. Takie wsparcie wyręcza przedsiębiorcę w podejmowaniu trudnych decyzji marketingowych. To niezwykle precyzyjne narzędzie, które nie tylko przyspiesza cały proces, ale także zdecydowanie podnosi customer experience, a to jeden z najbardziej pożądanych efektów podczas sprzedaży.

Automatyczne przedsiębiorstwo

Sztuczna inteligencja odgrywa również kluczową rolę w automatyzacji procesów biznesowych. W wielu firmach, zwłaszcza tych dużych, istnieje wiele powtarzalnych zadań, które wymagają podjęcia odpowiednich decyzji, a to niezwykle czasochłonny proces, który może być także źródłem błędów. Pomyłki to strata czasu, a strata czasu, to strata pieniędzy. Sztuczna inteligencja umożliwia automatyzację tych procesów, co nie tylko redukuje koszty, ale także ilość decyzji do podjęcia, zwiększa efektywność i pozwala pracownikom skupić się na bardziej kreatywnych zadaniach.

Przykładem może być automatyzacja procesów, które wspiera chatbot AI. Właśnie takie rozwiązanie znajdziemy w Comarch. ChatERP zapewnia szybką i efektywną obsługę i dostępność 24/7. Comarch OCR, czyli algorytm do rozpoznawania skanowanego tekstu czy Comarch IoT, sieć urządzeń gromadzących dane, dają jeszcze większe możliwości, szybciej rozwiązują pojawiające się problemy i pomagają dokonać szybkiego i słusznego wyboru, redukując ryzyko błędu. Wszystkie te rozwiązania to ogromne wsparcie dla przedsiębiorcy, który teraz część istotnych decyzji może przekazać robotom.

Prognoza i strategia

Na poziomie strategicznym, sztuczna inteligencja wspiera przedsiębiorców poprzez dostarczanie narzędzi analitycznych, które umożliwiają głębsze zrozumienie rynku i prognozowanie przyszłych trendów, a tym samym, lepsze planowanie przyszłości firmy. Analizując dane historyczne, asystent AI może wskazać, jakie zmiany mogą zajść na rynku w najbliższej przyszłości, a to pozwala jej symulować różne scenariusze rozwoju firmy oraz zbadać potencjalne ryzyka i korzyści związane z poszczególnymi decyzjami. Dzięki temu, przedsiębiorcy minimalizują ryzyko, maksymalizując potencjalne korzyści.

Systemy Comarch wyposażone są mechanizmy wykorzystujące sztuczną inteligencję, które wspomagają podejmowanie korzystnych decyzji biznesowych. Osiąganie postawionych celów takich jak zwiększenie efektywności operacyjnej, wsparcie procesów produkcyjnych, logistycznych i sprzedażowych czy poprawa płynności finansowej, zwiększa zysk i pozwala budować trwałą przewagę konkurencyjną na rynku.

Podsumowanie

Sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki przedsiębiorcy prowadzą swoje firmy. Dzięki niej, możliwe jest nie tylko szybsze i bardziej precyzyjne podejmowanie decyzji, ale także lepsze zrozumienie rynku i Klientów, automatyzacja procesów oraz efektywniejsze planowanie strategii. W miarę jak technologia ta będzie się rozwijać, rola AI w biznesie będzie tylko rosła, oferując przedsiębiorcom coraz więcej narzędzi, które pomagają osiągnąć sukces. Jeśli interesuje Cię temat sztucznej inteligencji i chcesz wiedzieć jak może ona odmienić działanie Twojego przedsiębiorstwa, wejdź na https://www.comarch.pl/erp/sztuczna-inteligencja-w-firmie/ebook-ai/ i pobierz najnowszy e-book o AI od Comarch.

 

Artykuł sponsorowany