Black Friday, czyli wielkie święto zakupów, to idealna okazja, aby pozyskać nowych klientów dla sklepu online, a także utrwalić pozytywny wizerunek marki. Ten dzień to dla sprzedawców symbol wzmożonego ruchu, większej ilości zakupów w sklepie online i konieczności szybkiej obsługi ogromnej liczny zamówień. Dlatego tak ważne jest wcześniejsze przygotowanie planu efektywnej logistyki wysyłkowej.
Czym jest Black Friday?
Black Friday, czyli Czarny Piątek, to ostatni piątek listopada, który stał się symbolem zakupowego szaleństwa i ogromnych wyprzedaży. Tradycyjnie przypada na pierwszy dzień po amerykańskim Święcie Dziękczynienia. Duch Black Friday rozgrzewa sezon przedświątecznych zakupów. W tym dniu (najbliższy Black Friday w 2024 roku jest 29 listopada) sklepy oferują wyjątkowe niższe ceny i promocje, często sięgające nawet kilkudziesięciu procent zniżki, co przyciąga miliony konsumentów zarówno do sklepów stacjonarnych, jak i internetowych.
Choć początki Black Friday wywodzą się ze Stanów Zjednoczonych, święto szybko zyskało popularność na całym świecie, w tym również w Polsce. Dziś jest to jedno z najważniejszych wydarzeń handlowych w roku, a wiele firm przygotowuje się do niego przez wiele tygodni, aby sprostać oczekiwaniom klientów i skorzystać z ogromnego wzrostu sprzedaży, jaki przynosi ten dzień.
Planowanie wysyłek – klucz do sukcesu w okresie Black Friday
Sprzedawcy, chcąc w pełni wykorzystać potencjał ofert Black Friday, a także w ogóle Black Week (okres sporych obniżek przez wiele sklepów jest rozciągany na cały tydzień), muszą solidnie przemyśleć logistykę wysyłki produktów zakupionych przez rozgorączkowanych klientów. Zwiększona liczba przesyłek w krótkim czasie może łatwo doprowadzić do opóźnień i chaosu, jeśli proces wysyłkowy nie zostanie odpowiednio zaplanowany.
Aby tego uniknąć, warto przygotować strategię wysyłki na długo przed startem wyprzedaży. Przede wszystkim należy uwzględnić ilość przesyłek i większe zapotrzebowanie na materiały do pakowania, pamiętać o odpowiedniej liczbie pracowników odpowiedzialnych za realizację zamówień (co zapewni m.in. odpowiednie tempo etykietowania paczek), a także zadbać o współpracę z niezawodnymi firmami kurierskimi. Rozwiązaniem tej ostatniej kwestii są serwisy typu epaka.pl, dzięki którym można porównać oferty różnych firm kurierskich, a po wybraniu najbardziej odpowiadającej, po prostu nadać dużą ilość paczek – wszystko odbywa się w jednym miejscu, szybko i bezpiecznie, co jest szczególnie ważne w przypadku takich dni jak Black Friday.
Dobrze zaplanowana logistyka nie tylko pozwoli na szybką i sprawną obsługę dużej liczby przesyłek, ale również zbuduje zaufanie wśród klientów, którzy docenią terminową dostawę swoich zakupów w tym gorącym okresie.
Tegoroczny Black Friday z epaka.pl
Black Friday z epaka.pl to idealne rozwiązanie dla sprzedawców, którzy chcą sprawnie zarządzać wysyłkami w czasie największego zakupowego szaleństwa w roku. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi tej platformy możesz szybko i wygodnie nadawać paczki krajowe i przesyłki zagraniczne za pośrednictwem przodujących firm kurierskich, takich jak kurier InPost, kurier DPD czy kurier DHL, wybierając najkorzystniejsze cenowo i czasowo opcje.
Porównanie ofert firm kurierskich w jednym miejscu pozwala zoptymalizować koszty wysyłek, co w czasie Black Friday ma ogromne znaczenie dla maksymalizacji zysków.
Zwróć uwagę, że aby nadać przesyłkę w epaka.pl, wystarczy wypełnić prosty formularz, podając parametry paczki (wymiary oraz wagę), a także dane adresowe nadawcy i odbiorcy. Po opłaceniu zamówienia należy jedynie oczekiwać przyjazdu kuriera. Można również udać się do jednego z ponad 350 stacjonarnych punktów nadania i odbioru przesyłek i tam zrealizować swoje zamówienie, w razie potrzeby korzystając z fachowej porady pracowników wybranej placówki.
Warto na koniec wspomnieć, że epaka.pl oferuje dodatkowe, bardzo przydatne, w szczególności w trakcie Black Friday, narzędzia. Monitoruj czas dostawy i status przesyłki w czasie rzeczywistym. Opcja śledzenia przesyłek jest dostępna za pośrednictwem strony internetowej oraz aplikacji mobilnej epaka.pl.