Badania CAWI – kto powinien je wykonać?

Zautomatyzowane ankiety marketingowe pomogą Twojej firmie w rozwoju. Dowiedz się, dlaczego warto w nie zainwestować.

Na czym polegają badania CAWI?

Rozwinięcie skrótu to: Computer Assisted Web Interview, czyli wspomagany komputerowo wywiad przeprowadzony w sieci. Sama nazwa nie od razu może sugerować zastosowanie badań CAWI. Są one metodą zbierania danych na podstawie opinii i informacji pozyskanych online przez wybranych respondentów. Kiedyś badania opinii publicznej i konsumenckiej zbierane były na arkuszach papierowych. Zajmowało to jednak znacznie więcej czasu, a przy tym trudno było o rozszerzenie badań o różne regiony kraju. Dziś dzięki internetowi i panelom badawczym można szybko dotrzeć nawet do dużej, ściśle określonej grupy docelowej, by następnie szybko zareagować na uzyskane rezultaty.

Kiedy warto przeprowadzać badania CAWI?

Z ankiet CAWI korzystają zarówno mali przedsiębiorcy u progu swojej kariery, jak i duże firmy z doświadczeniem. Badania rynku przeprowadzają również instytuty naukowe, badawcze, uczelnie wyższe. Co dzięki nim może zyskać Twoja marka? Przede wszystkim dowiesz się, czego oczekują Twoi konsumenci, a także czy Twój produkt jest zgodny z ich wymaganiami. Przeprowadzając rzetelne ankiety, będziesz mieć obraz tego, co możesz ulepszyć, poprawić, nad czym popracować, by zwiększyć grono zadowolonych klientów, a tym samym osiągać coraz to wyższe zyski.

Korzystając z profesjonalnego panelu do badań CAWI, oszczędzisz mnóstwo czasu, który będziesz mógł spożytkować na weryfikację swojej oferty. Dzięki temu, że wszyscy respondenci są anonimowi, możesz liczyć na całkowicie szczere odpowiedzi. Co ważne, pełna automatyzacja to nie tylko krótki czas realizacji badań, ale również niższe koszty, niż w przypadku konieczności wynajęcia ankieterów, wydrukowania arkuszy, zorganizowania gratyfikacji dla ankietowanych i zatrudnienia kogoś, kto przeanalizuje wyniki, z których można wyciągnąć wnioski.

Jeśli zależy Ci na rozwoju firmy i ciągłym udoskonalaniem swoich produktów, nie wahaj się i zlecaj przeprowadzanie regularnych badań marketingowych CAWI. Sprawdź, jak wiele można dzięki nim uzyskać.

 

Artykuł sponsorowany

 

0 komentarzy

Dodaj komentarz